Inspirace u sousedů - dopravní podnik
Doufejme, že i Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a. s. bude tento tendr pozorně sledovat a vezme si do budoucna příklad.
"Tři dopravní podniky v Německu se spojily kvůli obnově svého tramvajového vozového parku. Lipsko, Görlitz a Zwickau soutěží společně různé typy tramvají a rozchodů. Hromadnou soutěží chtějí dosáhnout u výrobců lepší ceny, než kdyby soutěžily samostatně.
Dopravci vypsali soutěž už na konci února, kvůli pandemii koronaviru se rozhodli posunout termín odevzdání nabídek, jak upozornil server Urban Transport Magazine.
Trojice dopravních podniků poptává 39 vozidel s opcí na nákup dalších 148. V tramvajovém byznysu se ještě nikdy nespojilo tolik různých dopravců s různými požadavky na vozidla.
Vozidla musí mít různé rozchody: 1000 mm pro Zwickau a Görlitz, 1458 mm pro Lipsko. Největší část z nich zamíří do Lipska, celkem 25. Osm vozidel je pro Görlitz, šest pro Zwickau. Z velké části půjde o nákup tramvají, které mají nahradit starší české vozy z ČKD Tatra. V Česku se zatím postupuje u dopravních podniků opačnou metodou. Tramvaje soutěží samy a často jen po jednom kusu. Ve výsledku se tak hlásí jediný zájemce. Ukázkou jsou poslední soutěže v Mostě či Olomouci."
Více k tématu zde.
Inspirace u sousedů - dopravní podnik
Doufejme, že i Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a. s. bude tento tendr pozorně sledovat a vezme si do budoucna příklad.
"Tři dopravní podniky v Německu se spojily kvůli obnově svého tramvajového vozového parku. Lipsko, Görlitz a Zwickau soutěží společně různé typy tramvají a rozchodů. Hromadnou soutěží chtějí dosáhnout u výrobců lepší ceny, než kdyby soutěžily samostatně.
Dopravci vypsali soutěž už na konci února, kvůli pandemii koronaviru se rozhodli posunout termín odevzdání nabídek, jak upozornil server Urban Transport Magazine.
Trojice dopravních podniků poptává 39 vozidel s opcí na nákup dalších 148. V tramvajovém byznysu se ještě nikdy nespojilo tolik různých dopravců s různými požadavky na vozidla.
Vozidla musí mít různé rozchody: 1000 mm pro Zwickau a Görlitz, 1458 mm pro Lipsko. Největší část z nich zamíří do Lipska, celkem 25. Osm vozidel je pro Görlitz, šest pro Zwickau. Z velké části půjde o nákup tramvají, které mají nahradit starší české vozy z ČKD Tatra. V Česku se zatím postupuje u dopravních podniků opačnou metodou. Tramvaje soutěží samy a často jen po jednom kusu. Ve výsledku se tak hlásí jediný zájemce. Ukázkou jsou poslední soutěže v Mostě či Olomouci."
Více k tématu zde.